Veids | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma |
---|---|
Anotācija | Programmas mērķis ir paaugstināt speciālās izglītības programmās strādājošo pedagogu profesionālo kompetenci un veidot sapratni par komandas darba nepieciešamību izglītības iestādē, sekmēt skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem, psihiskās attīstības aizturi un mācīšanās traucējumiem kvalitatīvu iekļaušanu izglītības sistēmā. Apgūstot programmu, skolotāji pilnveidos zināšanas un praktiskās iemaņas par pedagoģiskā darba organizēšanu, metožu un paņēmienu izvēli mācību satura apgūšanai izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem, psihiskās attīstības aizturi un mācīšanās traucējumiem. Skolotāji gūs ieskatu par attīstības traucējumu diagnostikas iespējām un praktiskām diagnostikas metodēm. Skolotāji pilnveidos zināšanas un prasmes individuālo mācību un audzināšanas programmu veidošanā, skolēnu zināšanu vērtēšanā un skolotāju, vecāku un sabiedrības sadarbības modeļu veidošanā. |
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas | Skolotāji, kuriem ir augstākā izglītība pedagoģijā un skolotāja profesionālā kvalifikācija un kuri iesaistīti izglītības programmu izglītojamajiem ar speciālajām vajadzībām īstenošanā. |
Apjoms un īstenošanas forma | Programmas apjoms ir 72 stundas. |
Maksa | 284,00 euro |
Pieteikšanās no/līdz | Grupas tiek komplektētas tiklīdz ir saņemti pietiekoši daudz pieteikumi, pieteikšanās saite atvērta līdz 01.12.2024. |
Programmas saturs | Jēdzienu mācīšanās grūtības, mācīšanās traucējumi izpratne. Psihisko funkciju nepietiekama brieduma izpausmes. Mācīšanās traucējumu veidi, to mazināšanas iespējas. Pedagoģiskie nosacījumi sekmīga mācību procesa organizēšanai, individualizācijas un diferenciācijas iespējas. Koriģējosi attīstošā darbība mācīšanās traucējumu mazināšanai. Atbalsta pasākumi pedagoģiskajā procesā. Speciālā izglītība mūsdienu izpratnē. Speciālā izglītība Latvijā. Normatīvie dokumenti, kas regulē speciālās un iekļaujošās izglītības darba organizāciju izglītības iestādē. Izglītojamo speciālo vajadzību atpazīšana, viņu iekļaušana izglītības iestādē, mācību un audzināšanas procesa plānošana un organizēšana Atbalsta nodrošināšana izglītojamiem ar speciālām vajadzībām pedagoģiskajā procesā. Individuālie izglītības programmas plāni, atbalsta pasākumi mācību procesā. Uzvedības problēmas, to iespējamā korekcija Mācību stundas organizēšana un vadīšana skolēniem ar speciālām vajadzībām. Kāda ir laba mācību stunda? Stratēģijas darbā ar bērniem, kuri nerunā. Vizuālais atbalsts skolēnam ar funkcionāliem traucējumiem. Pedagoģiskā darba organizēšana un metodika valodas mācību jomā. Valodas mācību jomas metodika un sasniedzamie rezultāti skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem (58 izglītības programma un 59 izglītības programma). Vērtēšana un vērtēšanas kritēriji skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem valodas mācību jomā. Pedagoģiskā darba organizēšana un metodika matemātikas mācību jomā. Matemātikas mācību jomas metodika un sasniedzamie rezultāti skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem(58 izglītības programma un 59 izglītības programma). Kursu nobeiguma darba izstrāde un prezentēšana. |
---|---|
Programmas apguves nosacījumi | Aktīva dalība tiešsaistes nodarbībās un tiek izstrādāts, un prezentēts kursu nobeiguma darbs. |
Izglītību apliecinošs dokuments | Sertifikāts par tiesībām strādāt ar bērniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi, psihiskās attīstības aizture un mācīšanās traucējumi. |
Programmas vadītājs un mācībspēki | Programmas vadītāja Dr.pead. Ilze Šūmane |
Īstenotāja kontaktinformācija | Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrs |