Veids Neformālās izglītības programma
Anotācija

Programmas mērķis ir nodrošināt psihologiem strukturētas autisma izvērtēšanas instrumentu – ADOS-2, vecāku interviju, skrīninga instrumentu - lietošanas apgūšanu, veicinot psihologu padziļinātu izpratni par autisma pazīmēm un to izpausmēm uzvedībā dažādos vecumos; veidojot izpratni par autisma izvērtēšanas instrumentu struktūru, lietošanas mērķiem un konfidencialitāti, vadīšanas nosacījumiem, nosakāmo rādītāju vispārīgo interpretāciju, kā arī iespējamajiem izrietošajiem turpmākās darbības soļiem bērnu un pusaudžu attīstības atbalstam.


Programmas uzdevumi:

  1. Padziļināt psihologu zināšanas par autisma pazīmēm pirmskolas vecumā (1-5 gadi), skolas vecumā (6-11 gadi), pusaudžu vecumā (no 12 gadiem).
  2. Veidot izpratni par autisma skrīninga instrumentu lietošanas mērķiem un nosakāmo rādītāju sistēmām (M-CHAT, ASDetect, CASD, AQ).
  3. Veidot izpratni par vecāku interviju vadīšanu autisma izvērtēšanā (ADI-R, DISCO) un apgūt prasmes interviju vadīšanā.
  4. Apgūt prasmes autisma strukturētas izvērtēšanas instrumenta ADOS-2 lietošanā, rezultātu, rezultātu pierakstā un interpretācijā.
  5. Veikt strukturētu autisma izvērtēšanu bērniem, pārraugot izvērtēšanas instrumentu lietošanu, rezultātu pierakstu un analīzi, kā arī psiholoģiskās izpētes atzinuma sagatavošanu.

Kursa docēšanas valoda: latviešu.

Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas Klīniskie un veselības psihologi.
Apjoms un īstenošanas forma

40 stundas.

Nodarbības notiks klātienē; pārraudzība var notikt klātienē vai attālināti.

Maksa Eiropas Sociālā fonda Plus projekts Nr.4.1.2.6./1/24/I/001 “Izglītības iespēju nodrošināšana ārstniecībā iesaistītajām personām”
Apmaksas kārtība Bezmaksas
Informācija par pieteikšanos 15.12.2024, grupas tiek komplektētas tiklīdz ir saņemti pietiekoši daudz pieteikumi. Programmas īstenošana tiek plānota 2024.gada 9., 10., 30.un 31.janvārī.
Programmas saturs

Programma tiks organizēta četrās dienās, iekļaujot šīs tēmas:

  • Autiskā spektra izpausmes pirmsskolas, skolas, pusaudžu un pieaugušo vecumā, salīdzinot ar neirotipisku attīstību. 
  • Autisma skrīninga instrumenti (BAASIK, M-CHAT, ASDetect, CASD, AQ), to vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija. 
  • Vecāku un bērnu mijiedarbības novērošana. 
  • Autisma intervijas vecākiem (ADI-R, DISCO), to vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija. 
  • Strukturētas autisma diagnostikas tests ADOS-2, tā vadīšana, rezultātu apstrāde un interpretācija. 
  • Ētikas principi autisma izvērtēšanā. 
  • Atzinumu veidošana un ieteikumi klientam, aprūpētājam, skolai.
Programmas apguves nosacījumi

Aktīva dalība nodarbībās, viena bērna izvērtēšana un atzinuma veidošana.

Izglītību apliecinošs dokuments Apliecība par programmas apguvi.
Programmas vadītājs un mācībspēki Ieva Bite, Margarita Vasiļevska
Īstenotāja kontaktinformācija Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centra tālākizglītības speciāliste Inga Liepiņa, e-pasts inga.liepina@lu.lv