Veids Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Anotācija

Programmas mērķis ir nodrošināt pedagogam iespēju iegūt papildu kvalifikāciju- latviešu valodas un literatūras  skolotājs vispārizglītojošās pamatizglītības un vidējās izglītības posmos, lai veicinātu konkurētspēju darba tirgū un nodrošinātu vispārējās izglītības procesa kvalitāti valstī.

Apgūstot programmu būs iespēja:

  • Padziļināt zināšanas par mūsdienu latviešu valodas sistēmu un prasmi tās izmantot savā runā un profesionālajā darbībā.
  • Padziļināt zināšanas par latviešu un cittautu folkloru un prasmi tās izmantot savā profesionālajā darbībā.
  • Padziļināt zināšanas par latviešu un ārzemju literatūru, literatūras teorijas un vēstures jautājumiem un prasmi tās izmantot savā profesionālajā darbībā.
  • Apgūt izpratni par konceptuāliem valodu didaktikas un literatūras didaktikas jēdzieniem un prasmi tos izmantot pedagoģiskajā procesā.
  • Apgūt prasmi plānot un īstenot latviešu valodas un literatūras mācību procesu ar daudzveidīgiem pedagoģiskajiem līdzekļiem un kritiski izvērtēt to efektivitāti.
  • Padziļināt izpratni par caurviju prasmju apguves iespējām latviešu valodas un literatūras mācību procesā. Padziļināt izpratni par atgriezenisko saiti un skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanu un pašvērtēšanu atbilstoši mācību situācijai.
  • Pilnveidot prasmi pedagoģiskajā procesā izmantot informācijas tehnoloģijas un citus resursus. 
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas

Pedagogi, kuriem ir augstākā pedagoģiskā izglītība un svešvalodu vai sākumskolas skolotāja profesionālā kvalifikācija.
Lai pedagogs varētu apgūt programmu, jābūt latviešu valodas prasmei C1 līmenī.

Apjoms un īstenošanas forma 160 stundas;
Mācības notiek piektdienās, sestdienās un skolēnu brīvdienās attālināti tiešsaistē MS Teams platformā un klātienē IZPF, Imantas 7.līnijā 1
Maksa 610,00 EUR 
Informācija par pieteikšanos pieteikšanās līdz 30. decembrim
 
Programmas saturs
  1. Literārās valodas jēdziens. Mūsdienu latviešu literārā valoda. Valoda kā sistēma. Vārds fonētikas līmenī. Mūsdienu latviešu literārās valodas pareizrunas un pareizrakstības normas;
  2. Vārds morfēmikas un vārddarināšanas līmenī. Vārds morfoloģijas līmenī. Vārds leksikas līmenī. Latviešu valodas frazeoloģija;
  3. Vārds sintakses līmenī. Vārdu sintaktiskie sakari. Teikums, teikumu veidi. Latviešu valodas interpunkcijas normas. Teksta sintakse. Tekstveide;
  4. Pārskats par latviešu folkloru, latviešu oriģinālliteratūru. Ieskats ārzemju literatūrā. Pārskats par literatūras saistību ar citiem mākslas veidiem;
  5. Vispārizglītojošie pamatizglītības un vidējās izglītības latviešu valodas un literatūras standarti, mācību programmas un mācību līdzekļi. Latviešu valodas didaktikas vispārīgie jautājumi;
  6. Literatūras didaktikas vispārīgie jautājumi;
  7. Tekstveides, vārdu pareizrunas un pareizrakstības apguves metodika;
  8. Latviešu valodas mācību un literatūras līdzekļu, tajā skaitā digitālo līdzekļu izvēle un izmantošana latviešu valodas mācību procesā. Latviešu valoda un literatūra heterogēnā klasē;
  9. Latviešu valodas un literatūras skolotāja un citu mācību priekšmetu skolotāju sadarbības iespējas skolēna mācību sasniegumu pilnveidei u.c.
Programmas apguves nosacījumi

Aktīva piedalīšanās diskusijās, grupu (pāru) darbos, lomu spēlēs, situāciju analīzē, pieredzes apmaiņā.
Patstāvīgo praktisko darbu rezultāti.
Izstrādāts un prezentēts noslēguma darbs – individuāls ieskaites darbs, kas apliecina zināšanas literatūras, latviešu valodas un kultūras jomas mācību saturā un prasmi plānot tā apguves procesu konkrētā izglītības posmā (pēc klausītāja izvēles).

Izglītību apliecinošs dokuments Sertifikāts
Programmas vadītājs un mācībspēki Programmas vadītāja prof. Anna Vulāne 
Īstenotāja kontaktinformācija Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrs
Inga Liepiņa, tālr. Nr. 29174118 e-pasts: inga.liepina@lu.lv
 
Pieteikties