Veids Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Anotācija

Programmas mērķis ir iepazīstināt dalībniekus ar vispārīgās un priekšmeta mācību metodikas pamatjautājumiem, ievērojot mūsdienu pedagoģijas teorijas un prakses atziņas.

Pēc programmas apguves dalībnieks ir kompetents matemātikas metodikas mācīšanas jautājumos. Dalībnieks ir guvis akadēmisko kompetenci par matemātikas mācīšanas metodiku kā zinātņu nozares matemātika apakšnozares modernā elementārā matemātika un matemātikas didaktika sastāvdaļu.

Programmas saturs nodrošina zināšanu, prasmju un kompetences apguvi, kas nepieciešama skolotāja profesionālās darbības veikšanai, un atbilst Eiropas kvalifikācijas ietvarstruktūras 6. līmenim.

Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas

Programma paredzēta vispārizglītojošo skolu un profesionālo izglītības iestāžu dabaszinātņu jomas pedagogiem, kuri vēlas iegūt tiesības mācīt matemātiku vispārējās vidējās izglītības pakāpē.

Mācības programmā uzsāk pedagogi, kuri veiksmīgi nokārtojuši iestājtestu par matemātikas 5.-9. klasei satura pamatjautājumiem. Matemātikas iestājtests notiks 18. jūnijā pl.15.00-16.30. Darbā iekļauti risināmi uzdevumi, kuros jādemonstrē būtiskākās prasmes par 5.-9. klases matemātikas satura jautājumiem – skaitļošanu, sakarībām un funkcijām, izteiksmēm, vienādojumiem un nevienādībām, ģeometriju un statistiku. 

240 stundu pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas  apguve ļauj skolotājam papildus skolā mācīt matemātikas priekšmeta saturu vispārējā pamatizglītībā.

Apjoms un īstenošanas forma

Programmas apjoms ir 240 stundas, no kurām puse ir kontaktstundas. Nodarbības notiks no š. g. 19. jūnija līdz novembra beigām, parasti piektdienās un sestdienās, 2-3 reizes mēnesī, skolēnu brīvdienās arī citās dienās. Nodarbības galvenokārt notiks klātienē, norises vieta: LU Dabas māja, Jelgavas ielā 1, Rīga.

Maksa

Kursus finansē Izglītības un zinātnes ministrija (IZM).

Pieteikšanās līdz

2024. gada 10. jūnijam

Programmas saturs
  1. Dabaszinātņu matemātikas satura metodika, 56 kontaktstundas;
  2. IT izmantošana izvēlētā mācību priekšmeta ietvaros, 12 kontaktstundas;
  3. Dabaszinātņu mācību metodika 24 kontaktstundas lekcijas un 28 kontaktstundas semināri;
  4. Prakse, 48 stundas;
  5. Patstāvīgais darbs, 72 stundas.
Programmas apguves nosacījumi

Dabaszinātņu matemātikas satura metodika.
Programmu uzsākot jānokārto diagnosticējošo darbs, kurā ir jautājumi par matemātikas mācību priekšmeta saturu. Metodikas kursa laikā ir jānokārto 4 pārbaudes darbi, uzsākot noteiktu tematu bloku (ieskaite jāizpilda 90%) un noslēguma darbu par priekšmeta mācīšanas metodiku (ieskaite jāizpilda 75%). Programma ieskaitīta, ja uzrakstīti visi kontroldarbi un nobeiguma darbs. Darbus var pārrakstīt vienu reizi.

IT izmantošana izvēlētā mācību priekšmeta ietvaros.  
Programmas sākumā ir diagnosticējošā darbs un praktiskie/mājas darbi mācību laikā. Programmas daļa ieskaitīta, ja ir nokārtoti visi praktiskie/mājas darbi.             

Dabaszinātņu mācību metodika. 
Dabaszinātņu mācību metodikas kursa laikā ir jāizveido 3 mājas darbi: izzplānotas un praksē novadītas trīs stundas apgūstamajā mācību priekšmetā.     Programmas daļa ieskaitīta, ja ir iesniegti 3 mājas darbi (stundu plāni un stundas analīze), seminārā prezentēts veiksmīgākais stundas plāns.  

Prakse.
Prakse sadalīta vienmērīgi visas programmas laikā un paredzēta stundu piemēru izmēģināšanai praksē skolā un izstrādāto darbu prezentācijām.  

Patstāvīgā darba laikā klausītājs studē literatūru un veic uzdotos mācību uzdevumus.  

Kavējumu skaits kopā visās mācību programmas daļās nedrīkst būt lielāks par 8 stundām

Izglītību apliecinošs dokuments Klausītājs iegūst LU izsniegtu Sertifikātu, kas ļauj mācīt papildus izvēlēto mācību priekšmetu
Programmas vadītājs un mācībspēki LU docents, Jāzeps Logins
Īstenotāja kontaktinformācija

Aina Semjonova, tālr. 28896673, e-pasts: aina.semjonova@lu.lv