Programmas veids Profesionālās pilnveides izglītības programma
Anotācija

Profesionālās studijas tiek realizētas 60 stundas attālinātās tiešsaistes nodarbībās MS Teams platformā un 100 stundas LU e-studijās. 
Programmu veido 4 studiju kursi.

Kursa “Augstākās izglītības mūsdienu tendences Eiropā” mērķis ir radīt tā dalībniekiem iespēju veidot izpratni un gūt zināšanas par pašām jaunākajām tendencēm augstākās izglītības sistēmu attīstībā Eiropā, attīstīt kompetences, kas nepieciešamas Latvijā un Eiropā realizējamo reformu ieviešanai savās augstskolās un programmās.

Kursa “Izglītības kvalitāte – izpratne un novērtēšana” mērķis ir veidot prasmi aprakstīt, formulēt un komunicēt par augstākās izglītības kvalitātes īstenošanu un vērtēšanu.

Kursa “Mācīšana un mācīšanās augstskolā” mērķis ir radīt iespēju tā dalībniekiem padziļināt zināšanas un izpratni par mācīšanas un mācīšanās būtību un to sekmējošiem faktoriem augstskolā, veicināt studiju procesa plānošanas, organizēšanas, vadīšanas, savas profesionālās darbības izvērtēšanas un izaugsmes plānošanas prasmes.

Kursa “Studiju procesa modelēšana” mērķis ir padziļināt programmas dalībnieku izpratni par studiju procesa būtību, didaktiskajām teorijām un modeļiem, docētāja izvēles pamatojumu studiju mērķa sasniegšanai, kā arī pilnveidot kompetenci analizēt pedagoģiskās situācijas augstskolā, identificēt galvenās problēmas, izvēlēties un izmantot adekvātu studiju modeli, to teorētiski pamatojot.
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas Koledžu un augstskolu akadēmiskais personāls
Apjoms un īstenošanas forma

Apjoms 160 stundas. Mācības notiek 15 mācību dienu pēcpusdienās no 15.00-18.15 attālināti tiešsaistē MS Teams platformā

Dalības maksa EUR

240,00 EUR (LU darbiniekiem)
320,00 EUR (citu augstskolu darbiniekiem)

Informācija par pieteikšanos Pieteikšanās līdz 01.011.2024., programmas īstenošana tiek plānota 2024.gada rudenī.
Programmas saturs

Programmā tika iekļautas sekojošas tēmas:

  • augstskolu docētāju profesionālās pilnveides būtība;
  • aktualitātes Eiropas Augstākās izglītības politikā;
  • studentcentrēts studiju process Boloņas procesa kontekstā;
  • studiju procesa pedagoģiskie aspekti;
  • kritiskās domāšanas attīstība studiju procesā;
  • studiju programmu un studiju kursu izstrāde;
  • mediji studiju procesā;
  • e-vides risinājumi pedagoģisko mērķu sasniegšanā augstskolas studiju procesā;
  • mācību metodes;
  • vērtēšana studiju procesā;
  • augstākās izglītības kvalitātes ārējā novērtēšana un iekšējā kvalitātes nodrošināšana;
  • studiju procesa psiholoģiskie aspekti;
  • studiju procesa pedagoģiskā modelēšana.
Programmas apguves nosacījumi Ieskaite
Izglītību apliecinošs dokuments

Apliecība par profesionālo pilnveidi

Programmas vadītājs un mācībspēki doc. Sanita Baranova
asoc.prof. Ieva Margeviča- Grinberga
doc. Daiga Kalniņa
lektors Edmunds Vanags
Īstenotāja kontaktinformācija Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrs
Ginta Ramane, tālr. 29708328, e-pasts: ginta.ramane@lu.lv
 
Pieteikties