Veids 

Sociālo darbinieku profesionālās kompetences pilnveides programma

Anotācija 

Programmas mērķis ir nodrošināt iespēju iegūt zināšanas, prasmes un kompetences, lai pilnveido sociālo darbinieku profesionalitāti, veicot sociālo darbu ar jauniešiem gan gadījuma vadīšanas procesā, gan darbā ar gadījumu, gan darbā ar grupu, gan mezoprakses ietvaros. Programma piedāvā iespēju apgūt teorētisko bāzi sociālajam darbam ar jauniešiem - mērķa grupas specifiku, teoriju, procesus, vērtības, pieejas un metodes. Programmas apguves laikā sociālajiem darbiniekiem būs iespēja praktiski aprobēt izstrādātos instrumentus atbilstoši konkrētas konkrēto jauniešu vajadzībām.

Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas 

Sociālie darbinieki, kuri ieguvuši otrā līmeņa profesionālo augstāko vai akadēmisko izglītību sociālajā darbā vai karitatīvajā sociālajā darbā un strādā sociālos pakalpojumus sniedzošās iestādēs. 

Apjoms un īstenošanas forma 

Kopējais programmas apjoms ir 175 stundas, tai skaitā 80 kontaktstundu nodarbības un 95 stundas klausītāju patstāvīgajam darbam. Kontaktstundu nodarbības plānotas divas darba dienas pēc kārtas, divas reizē mēnesī, katru dienu paredzot 8 akadēmiskās stundas. Kopā plānotas 10 mācību dienas. 

Maksa 

Mācības tiek finansētas Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam Eiropas Sociālā fonda Plus 4.3.5.4. pasākuma projekta “Profesionāla un mūsdienīga sociālā darba attīstība” ietvaros. Līguma nr. Nr.7-6/446.

Informācija par pieteikšanos Grupas tiek komplektētas tiklīdz ir saņemti pietiekoši daudz pieteikumi

Programmas saturs

Programmas galvenās tēmas:

  • Jauniešu sociālpsiholoģisko portretu daudzveidība 
  • Uz jaunieti vērstā pieeja sociālajā darbā
  • Izvērtēšanas, intervences un novērtēšanas metodes
  • Individuālais atbalsts un grupu darbs ar jauniešiem
  • Pieredžu izglītība un mentora (t.sk. ielu darbs, outreach) programmas sociālajā darbā ar jauniešiem
  • Starpprofesionālā un starpinstitucionālā sadarbība
  • Jauniešu interešu pārstavniecība
  • Digitālās tehnoloģijas lietošana darbā ar jauniešiem

Programmas apguves nosacījumi

Sekmīgai programmas apguvei klausītājam jāsagatavo un jāprezentē savs prakses darbs

Izglītību apliecinošs dokuments

LU Apliecība par sociālo darbinieku profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi

Programmas vadītājs un mācībspēki

Kārlis Viša.  Sociālā darba eksperts, lektors un supervizors, ilggadēja pieredze pieaugušo neformālās izglītības nodrošināšanā. Vadījis metodikas “Sociālais darbs ar jauniešiem” izstrādi, līdzdarbojies metodikas “Sociālais darbs ar ģimenēm ar bērniem” izstrādē. Izveidojis mācību programmu sistēmiskajā sociālajā darbā. 

Aiga Romāne-Meiere. Akadēmiska darba pieredze Latvijas Universitātē, īstenojot studiju virzienu “Sociālā labklājība”. Docē studiju kursus “Ģimenes socioloģija”, “Ievads sociālajā darbā”, “Sociālā darba process un metodes”. Piedalījusies metodiskā materiāla “Sociālais darbs ar jauniešiem” izstrādē, darbojas organizācijā “Resiliences centrs”.

Maija Bērziņa. Eksperts sociālajā darbā ar jauniešiem mikro, mezo un makro līmenī, kā arī ir piedalījusies metodikas "Sociālais darbs ar jauniešiem" izstrādē un metodikas mācību vadīšanā. Sociālās rehabilitācijas programmas jauniešiem ar uz

Īstenotāja kontaktinformācija

Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte, Aiga Romāne-Meiere, 29728401, aiga.romane-meiere@lu.lv

Pieteikties