Veids Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Anotācija

Programmas mērķis ir pilnveidot pirmsskolas izglītības iestāžu pedagogu  profesionālo kompetenci, veicinot izglītojamo ar speciālām vajadzībām kvalitatīvu un sekmīgu iekļaušanos izglītības procesā.

Studiju rezultāti:

  • pilnveidotas zināšanas par speciālo vajadzību veidiem pirmsskolas izglītībā,
  • iegūtas zināšanas un izpratne par agrīnās diagnostikas nepieciešamību pirmsskolas vecuma bērnam atbilstoša izglītības procesa nodrošināšanā,
  • apgūtas prasmes izvērtēt pirmsskolas vecuma bērnu attīstību, izvēlēties un lietot efektīvas bērnu izglītošanas un attīstības veicināšanas metodes un līdzekļus, veidojot pedagoģiski psiholoģiskas palīdzības sistēmu bērniem ar speciālām vajadzībām,
  • pilnveidotas prasmes pedagoģiskā procesa plānošanā un tā īstenošanā, dažādu iespēju izmantošanā, nodrošinot bērna ar jauktiem attīstības traucējumiem attīstības attīstību iekļaujošā vidē,
  • iegūtas praktiskās iemaņas izstrādāt un īstenot atbilstoši bērna spējām individuālo mācību programmas apguves plānu,
  • iegūtas praktiskās iemaņas alternatīvās pieejas izmantošanā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā.
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas Skolotāji, kuriem ir augstākā izglītība pedagoģijā un pirmsskolas skolotāja vai sākumskolas skolotāja kvalifikācija.
Apjoms un īstenošanas forma Programmas apjoms ir 72 stundas.
Mācības notiek attālināti tiešsaistē MS Teams platformā 9 sestdienas 4 mēnešu periodā.
Maksa 284,00 euro
Informācija par pieteikšanos Grupas tiek komplektētas tiklīdz ir saņemti pietiekoši daudz pieteikumi, pieteikšanās saite atvērta līdz 01.12.2024.
 
Programmas saturs

Speciālā izglītība mūsdienu izpratnē. Speciālā izglītība Latvijā.
Terminoloģija speciālajā izglītībā. Likumdošana speciālās izglītības jomā (MK noteikumi, IZM ieteikumi, normatīvie dokumenti (speciālās izglītības programmu paraugi), to īstenošana.
Primārie un sekundārie attīstības traucējumi, traucējumu klasifikācija, attīstības gaitas korekcijas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem.
Bērnu emociju un uzvedības mijsakarības. Hiperaktīvo bērnu attīstības likumsakarības.
Mācīšanās grūtību riski pirmsskolas vecumā.
Dažādu mācību metožu izmantošana darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem, kuriem ir dažādi attīstības traucējumi, attīstot viņus mūsdienīgai lietpratībai.
Montessori metodikas izmantošana korekcijas darbā.
Pedagoģiskā procesa plānošana, organizācija un piemērošana bērnam ar speciālām vajadzībām.
Valodas attīstības aizture, diagnostika un korekcijas iespējas bērniem ar attīstības traucējumiem.

Valodas attīstības aizture un specifiski mācīšanās traucējumi.

Autisms un autiskā spektra traucējumi. Praktiskā darba metodes.

Alternatīvo metožu izmantošana darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem, kuriem ir dažādi attīstības traucējumi (dabas vides estētika).

Kursu nobeiguma darba izstrādāšana un prezentēšana
Programmas apguves nosacījumi Aktīva dalība tiešsaistes nodarbībās un tiek izstrādāts, un prezentēts kursu nobeiguma darbs.
Izglītību apliecinošs dokuments Sertifikāts par tiesībām strādāt ar pirmsskolas vecuma bērniem, kuriem ir speciālās vajadzības.
Programmas vadītājs un mācībspēki Programmas vadītāja Dr.psych.Tija Zīriņa
Īstenotāja kontaktinformācija

Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrs
Ginta Ramane, tālr. 29708328, e-pasts: ginta.ramane@lu.lv

 
Pieteikties