Veids | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma |
---|---|
Anotācija | Programmas aktualitāte - balstoties uz pētījumiem un veselības politikas dokumentāciju, veselībpratība tiek definēta kā: zināšanas par cilvēka veselību, veselības aprūpes sistēmu un veselību veicinošiem pasākumiem; prasmi izmantot informāciju un veselības aprūpes pakalpojumus veselības saglabāšanai un slimību profilaksei; spēju pieņemt atbildīgus un atbilstošus, savai un citu cilvēku veselībai nozīmīgus lēmumus. Ir nepieciešams pilnveidot skolas vadības un atbalsta personāla veselībpratības profesionālo kompetenci, lai izglītības iestādēs nodrošinātu plānveidīgu, sistemātisku un mērķtiecīgu veselībpratības īstenošanu mācību procesā, mācību priekšmetu saturā un izglītības iestādes vidē. Programmas mērķis ir pilnveidot skolas vadības un pedagogu (dažādos mācību priekšmetos visos klašu posmos) un pedagoģiskā atbalsta personāla veselībpratības profesionālo kompetenci, lai izglītības iestādēs veicinātu veselības jautājumu integrēšanu dažādu mācību priekšmetu mācību saturā, nodrošinātu plānveidīgu, sistemātisku un mērķtiecīgu veselībpratības tēmas īstenošanu mācību procesā, mācību priekšmetos un izglītības iestādes vidē. Programmas uzdevumi: Plānotie rezultāti (iegūtās un pilnveidotās kompetences):
|
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas | Personas ar augstāko pedagoģisko akadēmisko vai augstāko profesionālo izglītību. Izglītības iestādes vadības pārstāvis (direktoru vietnieks vai metodisko komisiju vadītājs), dabaszinātņu mācību jomas, kultūrizglītības izpratnes un pašizpausmes mācību jomas, sociālās un pilsoniskās mācību jomas, tehnoloģiju mācību jomas, kā arī veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomas priekšmetu skolotāji un atbalsta personāla pārstāvis. Dalībnieki no vienas skolas veido 4 dalībnieku komandu (direktora vietnieks, dažādu jomu mācību priekšmeta skolotāji un atbalsta personāla speciālists). |
Apjoms un īstenošanas forma | Mācības plānotas no 2024.gada augusta līdz novembra beigām, klātienē Rīgā un attālināti tiešsaistē MS Teams vai Zoom platformā. Kopējais programmas apjoms ir 24 stundas. Nodarbības plānotas darba dienās (piektdienās) 9.00 – 16.00. |
Maksa | Bezmaksas, VISC finansējums |
Informācija par pieteikšanos | Pieteikšanās ir noslēgusies |
Programmas saturs |
|
---|---|
Programmas apguves nosacījumi | Kursu apmeklējums un dalība patstāvīgajos darbos. Nodarbību laikā plānoti klausītāju 4 patstāvīgie darbi: |
Izglītību apliecinošs dokuments | LU Apliecība par pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apguvi |
Programmas vadītājs un mācībspēki | Dace Kravale-Hermansone, Mg.paed., LU IZPF tālākizglītības speciāliste, LU Izglītības zinātņu doktorante Lektori: |
Īstenotāja kontaktinformācija | Dace Kravale, dace.kravale@lu.lv, +37129169977 |
Cita informācija | Programma tiek īstenota sadarbībā ar Valsts izglītības satura centru. Programma izstrādāta un apstiprināta saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 11. septembra noteikumiem Nr. 569 “Noteikumi par pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju un pedagogu profesionālās kompetences pilnveides kārtību”, 15., 18., 22., 21.2. punktu. |