Veids | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma |
---|---|
Anotācija | Mērķis: nodrošināt valodu jomas pedagogiem iespēju iegūt tiesības mācīt otro svešvalodu vispārējā izglītībā (vācu vai spāņu, vai franču valoda), lai veicinātu konkurētspēju darba tirgū un nodrošinātu vispārējās izglītības procesa kvalitāti valstī. Uzdevumi:
|
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas | Vispārizglītojošo skolu valodu jomas pedagogi, profesionālo izglītības iestāžu valodu jomas pedagogi, augstākā pedagoģiskā izglītība un valodu skolotāja profesionālā kvalifikācija. Valoda jāzina vismaz B1 līmenī. Pirms mācību uzsākšanas būs valodas prasmju pārbaude mutiskā un rakstiskā formā. |
Apjoms un īstenošanas forma | Programmas apjoms- 160 stundas. Mācības notiek piektdienās, sestdienās un skolēnu brīvdienās attālināti tiešsaistē MS Teams platformā un klātienē IZPF, Imantas 7.līnijā 1 |
Maksa | programmu finansē Izglītības un zinātnes ministrija |
Informācija par pieteikšanos | Pieteikšanās pagarināta līdz 07.08.2024. |
Programmas saturs | Valoda kā sistēma. Valodas funkcionēšanas likumi un valodas normas katrā valodas līmenī. Sistēmisks pārskats un kontrastīvā analīze. Mūsdienu svešvalodas funkcionāli komunikatīvā gramatika. Svešvalodas skolotāja runas kultūra. Korekta izruna. Intonācija. Skolēnu runas (valodas) kļūdu analīze un raksturojums svešvalodā. Valodu kontrastīvā analīze lingvodidaktiskajā aspektā. Lasīšanas, klausīšanās, rakstīšanas, runāšanas prasmju pilnveide otrās svešvalodas stundās. Zināšanu apguve informatizācijas laikmetā. Tehnoloģiju izmantošanas iespējas svešvalodu mācībās dažādu valodas prasmju pilnveidošanā (CALL). Modernā mācību vide svešvalodas apguvē. Mācību stundas plāna izveide un prezentēšana, izmantojot modernās informācijas tehnoloģijas. Leksika svešvalodas apguvē. Morfoloģija svešvalodas apguvē. Sintakse svešvalodas apguvē. Gramatikas nozīme dažādu runas darbību veidu apguvē. Vispārizglītojošās pamatizglītības un vidējās izglītības svešvalodas standarti, svešvalodas mācību programma un mācību līdzekļi. Efektīvas mācību stundas plānošana. Caurviju prasmes. Starppriekšmetu saiknes īstenošana svešvalodas stundā. Skolēna snieguma vērtēšana un skolēna pašvadītās mācīšanās sekmēšana. |
Programmas apguves nosacījumi | Noslēguma darbs/kursa darbs/skolotāja pieredzes darbs (portfolio). |
Izglītību apliecinošs dokuments | Sertifikāts par tiesībām mācīt izvēlēto valodu. |
Programmas vadītājs un mācībspēki | programmas vadītājs Mg.izgl.zin. Dace Henrice |
Īstenotāja kontaktinformācija | Ginta Ramane |