Programmas veids Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Anotācija

Programmas mērķis ir paaugstināt strādājošo skolotāju profesionālo kompetenci un nodrošināt valsts ekonomikas un sociālajām vajadzībām atbilstošu vispārējās izglītības sociālās un pilsoniskās jomas- sociālo zinību skolotāju izglītību, sekmējot šīs jomas skolotāju konkurētspēju mainīgos sociālekonomiskajos un demogrāfiskajos apstākļos un dodot iespēju iegūt papildkvalifikāciju sociālās un pilsoniskās jomas mācību priekšmeta mācīšanai.
Programmas apguves rezultātā skolotāji:
zinās

  • sociālo zinātņu jomas izvēlētā virziena skolotāja kvalifikācijai nepieciešamo teoriju;
  • integrēta mācību satura veidošanas un dzīves prasmju pieejas teorētiskos pamatus
  • profesionālās jomas svarīgākos jēdzienus un likumsakarības;
  • pedagoģisko problēmu analīzes un sintēzes metodes un paņēmienus;
  • darbā izmantojamo tehnisko mācību līdzekļu darbības principus un lietošanas noteikumus;
  • ar izglītību saistīto normatīvo materiālu nozīmi un lietojuma principus un ievēros profesionālo ētiku.

pratīs: 

  • izmantot praktiski pedagoģijas un didaktikas teorijas atziņas; 
  • iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, to profesionāli formulēt, analītiski aprakstīt un izmantot pedagoģiskā procesa organizēšanā un vadīšanā;
  • pielietot sociālo zinātņu satura integrāciju mācību procesā;
  • izvēlēties un piemērot dažādiem mērķiem atbilstošas vērtēšanas procedūras (darba mapes, testus, pašvērtējumu u. c);
  • izskaidrot skolēniem un vecākiem vērtēšanas būtību, mērķtiecīgumu un nozīmīgumu;
  • izstrādāt izglītojamo darbības vērtēšanas kritērijus un pārbaudes darbus; 
  • risināt problēmas atbilstoši savai kvalifikācijai, kā arī tās skaidrot un argumentēti diskutēt par tām ar speciālistiem, vai citiem iesaistītajiem;
  • izvērtēt savu profesionālo darbību;
  • patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, mērķtiecīgi virzīt savu tālāko mācīšanos un profesionālo pilnveidi;
  • uzņemties atbildību un iniciatīvu;
  • pieņemt skolotāja profesijā svarīgus lēmumus, rast radošus risinājumus problēmu situācijās, arī mainīgos apstākļos. 
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas Izglītības iestāžu citas izglītības jomas, cita mācību priekšmeta pedagogi / augstākā pedagoģiskā izglītība un skolotāja profesionālā kvalifikācija
Apjoms un īstenošanas forma

240 stundas. Mācības notiks attālināti tiešsaistē MS Teams platformā vai klātienē

Dalības maksa EUR 780,00 EUR
Datums, līdz kuram atvērta aktīvā pieteikšanās saite Grupas tiek komplektētas tiklīdz ir saņemti pietiekoši daudz pieteikumi. Pieteikšanās saite atvērta līdz 01.12.2024.
Informācija par pieteikšanos Grupas tiek komplektētas tiklīdz ir saņemti pietiekoši daudz pieteikumi. Pieteikšanās saite atvērta līdz 01.12.2024.
Programmas saturs

Programmas saturu veido sekojoši studiju kursi:

  1. sociālās zinības,
  2. sociālo zinību saturs un mācību metodika,
  3. ekonomiskās izglītības elementu integrācija sociālo zinību mācību saturā,
  4. skolotāja kompetence tiesību jomā,
  5. ētikas problemātika sociālajās zinībās,
  6. pilsoniskā izglītība skolā,
  7. skolēnu pētnieciskie darbi sociālo zinātņu jomā.
Programmas apguves nosacījumi Aktīva dalība nodarbībās un tiek izstrādāts, un prezentēts kursu nobeiguma darbs.
Izglītību apliecinošs dokuments Sertifikāts par tiesībām mācīt 1.kl.-3.kl. - Sociālās zinības, 4.kl.-6.kl. Sociālās zinības un vēsturi, 7.kl.-9.kl.- Sociālās zinības.
Programmas vadītājs un mācībspēki Agita Klempere- Sipjagina- Latvijas Universitāte, lektore, Mg.sc.educ.
Īstenotāja kontaktinformācija

Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrs
Inga Liepiņa, inga.liepina@lu.lv, T.29174118

Pieteikties