Veids Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Anotācija

Programmas klausītāji apgūst dabaszinātņu ķīmijas mācību priekšmeta skolotāja profesionālajai darbībai nepieciešamās zināšanas un gūst izpratni par dabaszinātņu mācību procesa organizēšanu, modelē un analizē mācību procesu. Dalībnieki apgūst dabaszinātņu mācību metodikas pamatjautājumus pamata un vidējās izglītības pakāpē. Programmas mērķis ir topošajiem ķīmijas skolotājiem gūt izpratni par ķīmijas eksperimentu nozīmi ķīmijas apguvē, to saistību ar ikdienas dzīvi, norisēm dabā, ar zinātnisko pētniecību un ķīmijas rūpniecību. Programmas dalībnieki noskaidro skolēnu pētnieciskās darbības un ķīmijas eksperimentu nozīmi mācību procesā. Praktiskajās nodarbībās dalībnieki izvēlas, plāno, veic vai modelē ķīmijas eksperimentus, ievērojot drošas darba metodes, analizē to izvēles kritērijus.

Programmas saturs nodrošina zināšanu, prasmju un kompetences apguvi, kas nepieciešama skolotāja profesionālās darbības veikšanai, un atbilst Eiropas kvalifikācijas ietvarstruktūras 6. līmenim.

Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas

Programma paredzēta vispārizglītojošo skolu un profesionālo izglītības iestāžu dabaszinātņu jomas pedagogiem, kuri vēlas iegūt tiesības mācīt ķīmiju vispārējās vidējās izglītības pakāpē.

Mācības programmā uzsāk pedagogi, kuri veiksmīgi nokārtojuši iestājtestu par ķīmijas 9.-12.klases satura pamatjautājumiem.

240 stundu pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas  apguve ļauj skolotājam papildus skolā mācīt ķīmiju vispārējā izglītībā.

Apjoms un īstenošanas forma 240 stundas; klātienē LU Dabaszinātņu akadēmiskajā centrā,  Jelgavas ielā 1, Rīgā.  
Maksa Maksa tiek precizēta
Pieteikšanās līdz  
Programmas saturs
  1. Dabaszinātņu ķīmijas satura metodika, 56 kontaktstundas;
  2. IT izmantošana izvēlētā mācību priekšmeta ietvaros, 12 kontaktstundas;
  3. Dabaszinātņu mācību metodika, 24 kontaktstundas lekcijas un 28 kontaktstundas semināri;
  4. Prakse, 48 stundas;
  5. Patstāvīgais darbs, 72 stundas.
Programmas apguves nosacījumu

Dabaszinātņu ķīmijas satura metodika.
Uzsākot mācības ir jānokārto diagnosticējošo darbs, kurā ir jautājumi par ķīmijas mācību priekšmeta saturu. Metodikas apguves laikā ir jānokārto 4 pārbaudes darbi, uzsākot noteiktu tematu bloku (ieskaite jāizpilda 90%) un jāizpilda noslēguma darbs par priekšmeta mācīšanas metodiku (ieskaite jāizpilda 75%). Metodikas apguve ir ieskaitīta, ja uzrakstīti visi kontroldarbi un nobeiguma darbs. Darbus var pārrakstīt vienu reizi.

IT izmantošana izvēlētā mācību priekšmeta ietvaros.
Programmas daļas apguves sākumā ir diagnosticējošs darbs un praktiskie/mājas darbi mācību laikā. Apguve ieskaitīta, ja ir nokārtoti visi praktiskie/mājas darbi.

Dabaszinātņu mācību metodika.
Dabaszinātņu mācību metodikas mācību laikā ir jāizveido 3 mājas darbi: izplānotas un praksē novadītas 3 stundas apgūstamajā mācību priekšmetā.  Vērtējums  ‘ieskaitīts’, ja ir iesniegti 3 mājas darbi (stundu plāni un stundas analīze), seminārā prezentēts veiksmīgākais stundas plāns.

Prakse.
Prakse sadalīta vienmērīgi visas programmas laikā un paredzēta stundu piemēru izmēģināšanai praksē skolā un izstrādāto darbu prezentācijām.  

Patstāvīgā darba laikā klausītājs studē lieteratūru un veic uzdotos mācību uzdevumus.    

Kavējumu skaits kopā visās mācību programmas daļās nedrīkst būt lielāks par 8 stundām.

Izglītību apliecinošs dokuments Klausītājs iegūst LU izsniegtu Sertifikātu, kas ļauj mācīt papildus izvēlēto mācību priekšmetu
Programmas vadītājs un mācībspēki LU docents, Jāzeps Logins
Īstenotāja kontaktinformācija Jāzeps Logins, tālr. 29456579, e-pasts: jazeps.logins@lu.lv