Veids Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma
Anotācija Programmas mērķis ir iepazīstināt dalībniekus ar vispārīgās un priekšmeta mācību metodikas pamatjautājumiem, ievērojot mūsdienu pedagoģijas teorijas un prakses atziņas. Programmas apguve nodrošina spēju orientēties mūsdienu eksperimentālās un teorētiskās fizikas attiecībās, kā arī sniedz ieskatu mūsdienu eksperimentālo pētījumu tehnoloģijās.. Programmas saturs nodrošina zināšanu, prasmju un kompetences apguvi, kas nepieciešama skolotāja profesionālās darbības veikšanai, un atbilst Eiropas kvalifikācijas ietvarstruktūras 6. līmenim.
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas

Programma paredzēta vispārizglītojošo skolu un profesionālo izglītības iestāžu dabaszinātņu jomas pedagogiem, kuri vēlas iegūt tiesības mācīt fiziku vispārējās vidējās izglītības pakāpē.

Mācības programmā uzsāk pedagogi, kuri veiksmīgi nokārtojuši iestājtestu par 8.-12. klases fizikas satura pamatjautājumiem.

240 stundu pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas  apguve ļauj skolotājam papildus skolā mācīt fiziku vispārējā izglītībā.

Apjoms un īstenošanas forma

Programmas apjoms ir 240 stundas, no kurām puse ir kontaktstundas. Nodarbības notiks no š. g. 19. jūnija līdz novembra beigām, parasti piektdienās un sestdienās, 2-3 reizes mēnesī, skolēnu brīvdienās arī citās dienās. Nodarbības galvenokārt notiks klātienē, norises vieta: LU Dabas māja, Jelgavas ielā 1, Rīga.

Maksa

Kursus finansē Izglītības un zinātnes ministrija (IZM).

Pieteikšanās līdz

2024. gada 10. jūnijam

Programmas saturs
  1. Fizikas mācību priekšmeta satura metodika, 56 kontaktstundas;
  2. IT izmantošana izvēlētā mācību priekšmeta ietvaros, 12 kontaktstundas;
  3. Dabaszinātņu mācību metodika, 24 kontaktstundas lekcijas un 28 kontaktstundas semināri;
  4. Patstāvīgais darbs, 72 stundas;
  5. Prakse, 48 stundas.
Programmas apguves nosacījumi

Fizikas mācību priekšmeta satura metodika.
Programmu uzsākot jānokārto diagnosticējošo darbs, kurā ir jautājumi par fizikas mācību priekšmeta saturu. Metodikas apguves laikā ir jānokārto 4 pārbaudes darbi, uzsākot noteiktu tematu bloku (ieskaite jāizpilda 90%) un noslēguma darbu par priekšmeta mācīšanas metodiku (ieskaite jāizpilda 75%). Programmas daļas apguve ir ieskaitīta, ja uzrakstīti visi kontroldarbi un nobeiguma darbs. Darbus var pārrakstīt vienu reizi.

IT izmantošana izvēlētā mācību priekšmeta ietvaros.
Uzsākot programmas daļas apguvi, ir jāizpilda diagnosticējošais darbs un praktiskie/mājas darbi mācību laikā. Programma ieskaitīta, ja ir nokārtoti visi praktiskie/mājas darbi.

Dabaszinātņu mācību metodika.
Dabaszinātņu mācību metodikas apguves laikā ir jāizveido 3 mājas darbi: izplānotas un praksē novadītas trīs stundas apgūstamajā mācību priekšmetā. Programmas daļas apguve ir ieskaitīta, ja ir iesniegti 3 mājas darbi (stundu plāni un stundas analīze), seminārā prezentēts veiksmīgākais stundas plāns.

Prakse.
Prakse sadalīta vienmērīgi visas programmas laikā un paredzēta stundu piemēru izmēģināšanai praksē skolā un izstrādāto darbu prezentācijām.  

Patstāvīgā darba laikā klausītājs studē literatūru un veic uzdotos mācību uzdevumus.    

Kavējumu skaits kopā visās mācību programmas daļās nedrīkst būt lielāks par 8 stundām

Izglītību apliecinošs dokuments Klausītājs iegūst LU izsniegtu Sertifikātu, kas ļauj mācīt papildus izvēlēto mācību priekšmetu
Programmas vadītājs un mācībspēki LU docents, Jāzeps Logins
Īstenotāja kontaktinformācija

Aina Semjonova, tālr. 28896673, e-pasts: aina.semjonova@lu.lv