Veids | Pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programma |
---|---|
Anotācija | Programmas mērķis ir sniegt zināšanas par bioloģijas mācīšanu vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs. Programmā to dalībnieki izprotot bioloģijas mācīšanas principus (sistemātiskumu, pēctecību, pakāpenību, integritāti, daudzveidīgumu u. tml.), bioloģijas saikni ar citiem mācību priekšmetiem, vides izglītības un veselības izglītības integrāciju bioloģijā un citos mācību priekšmetos. Programma palīdz izzināt vērtēšanas vietu, lomu un jaunāko pieeju vērtēšanai bioloģijas mācību procesā. Programmas saturs nodrošina zināšanu, prasmju un kompetences apguvi, kas nepieciešama skolotāja profesionālās darbības veikšanai, un atbilst Eiropas kvalifikācijas ietvarstruktūras 6. līmenim. |
Mērķgrupa un nepieciešamās priekšzināšanas | Programma paredzēta vispārizglītojošo skolu un profesionālo izglītības iestāžu dabaszinātņu jomas pedagogiem, kuri vēlas iegūt tiesības mācīt bioloģiju vispārējās vidējās izglītības pakāpē. Mācības programmā uzsāk pedagogi, kuri veiksmīgi nokārtojuši iestājtestu par 7. - 12. klases bioloģijas satura pamatjautājumiem. 240 stundu pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas apguve ļauj skolotājam papildus skolā mācīt bioloģijas saturu vispārējā izglītībā. |
Apjoms un īstenošanas forma | Programmas apjoms ir 240 stundas, no kurām puse ir kontaktstundas. Nodarbības notiks no š. g. 19. jūnija līdz novembra beigām, parasti piektdienās un sestdienās, 2-3 reizes mēnesī, skolēnu brīvdienās arī citās dienās. Nodarbības galvenokārt notiks klātienē, norises vieta: LU Dabas māja, Jelgavas ielā 1, Rīga. |
Maksa | Kursus finansē Izglītības un zinātnes ministrija (IZM). |
Pieteikšanās līdz | 2024. gada 10. jūnijam |
Programmas saturs |
|
---|---|
Programmas apguves nosacījumi | Pirms Dabaszinātņu bioloģijas satura metodikas mācību uzsākšanas, jānokārto diagnosticējošais darbs, kurā ir jautājumi par bioloģijas mācību priekšmeta saturu. IT izmantošana izvēlētā mācību priekšmeta ietvaros, mācību sākumā ir diagnosticējošais darbs un praktiskie/mājas darbi mācību laikā. Vērtējums ‘ieskaitīts’, ja ir nokārtoti visi praktiskie/mājas darbi. Dabaszinātņu mācību metodikas apguves laikā ir jāizveido 3 mājas darbi. Jāizplānotas un praksē jānovada tr3 stundas apgūstamajā mācību priekšmetā. Vērtējums ‘ieskaitīts’, ja ir iesniegti 3 mājas darbi (stundu plāni un stundas analīze), seminārā prezentēts veiksmīgākais stundas plāns. Patstāvīgā darba laikā klausītājs studē literatūru un veic uzdotos mācību uzdevumus. Prakse sadalīta vienmērīgi visas programmas laikā un paredzēta stundu piemēru izmēģināšanai praksē skolā un izstrādāto darbu prezentācijām. Kavējumu skaits kopā visās mācību programmas daļās nedrīkst būt lielāks par 8 stundām! |
Izglītību apliecinošs dokuments | Klausītājs iegūst LU izsniegtu Serifikātu, kas ļauj mācīt papildus izvēlēto mācību priekšmetu |
Programmas vadītājs un mācībspēki | LU docents, Jāzeps Logins |
Īstenotāja kontaktinformācija | Aina Semjonova, tālr. 28896673, e-pasts: aina.semjonova@lu.lv |